אביב כוכבי באוני' בר אילן: "יכולות יוצאות דופן"

קובי פינקלר 1 Comment on אביב כוכבי באוני' בר אילן: "יכולות יוצאות דופן"

במהלך כנס חדשנות ופגישה עם אגודת ידידי אוניברסיטת בר אילן התייחס הרמטכ"ל במיל' אביב כוכבי ליתרונות של צה"ל כ'צבא העם': "הצעירים לומדים מנהיגות, תעוזה ועבודת צוות. זה תורם גם לסולידריות. חיילים ששירתו בצה"ל אוטומטית המדינה שייכת להם יותר. לצה"ל יש יכולות אנושיות יוצאות דופן"

צילום: משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רא"ל במיל' אביב כוכבי נפגש עם חברי אגודת הידידים של אוניברסיטת בר-אילן. רא"ל כוכבי דיבר על הסולידריות ותחושת המחוייבות למדינה שמאפיינת את מי ששירתו בצה"ל ושיתף נתונים מעניינים על שילוב בצבא ותרומת העשירונים העליונים ליחידות השדה. הוא גם התייחס לתקיפות המדוייקות של חיל האוויר במתחם הצפוף של עזה, עם אחוז פגיעה נמוך של בלתי מעורבים.

מתוך דבריו: "היחוד של צה"ל הוא תופעה יחודית בעולם. נראה מובן מאליו כל הסיכולים והמבצעים המיוחדים,  אבל זה לא.  בין היתר בגלל מה שכתב חיים נחמן ביאליק ב"עיר ההרגה". לא רק בגלל הטקסטים הקשים, אלא כי יש בו כתב האשמה חריף נגד היהודים וחוסר יכולתם לשמור על עצמם. בכוונה בחרתי להתחיל בטקסט הזה כדי להבין את צה"ל לא רק בפן הביטחוני". רא"ל כוכבי שיתף את הנוכחים בחוויות שלו כרמטכ"ל. איך עמד במקום שבו עמד דרייפוס ותלשו לו את הדרגות וזה חידד לא כמה צה"ל הוא דבר מיוחד במינו".

רא"ל כוכבי המשיך ואמר: "אין צבא בעולם שעונה לכל הקריטריונים של צבא חובה, גברים נשים במדינה דמוקרטית. לא מובן מאליו ש4 העשירונים הסוציו אקונומיים רוצים להתגייס יותר לצה"ל ומשרתים יותר ביחידות השדה. אתם מבינים למה אני פורס בפניכם את הסטטיסטיקות האלה.  בנוסף, צה"ל הוא אחד הצבאות היחידים בעולם שעדיין מפעיל כח צבאי".

"לרוב הצבאות יש אימונים אבל אשריהם שלא צריכים להפעיל כח צבאי.הלוואי שנגיע לשם ושכל תקציב צה"ל יגיע לחינוך" בהתייחסו לאתגרים העתידיים אמר רא"ל כוכבי: "הספקטרום האלקטרו מגנטי הוא עולם בפני עצמו. אם לא נתמודד איתו נגלה שכל ה-gps  חסום ביציאה למלחמה וכך גם ההיבט התודעתי.  אי אפשר בלי ai כי אחרת אני לא אקטואלי. לכן משתף שבצה"ל הוקמה מנהלת מטרות שמייצרת בעצמה מטרות בעזה".

"לצה"ל יש יכולות אנושיות יוצאות דופן. את מה שעשה צה"ל במבצע האחרון, היכולת לסכם באופן מקבילי ומדויק, האמינו לי אין צבא בעולם שיודע לעשות את זה. את מבצע עלול השחר באוגוסט פתחנו בסיכול וסיימנו סיכול ובאמצע תקפנו 200 מטרות במקום צפוף מאוד עם יחס פגיעות נמוך של בלתי מעורבים. הפצצות שלנו פגעו בג'עברי בקומה 7 בלי לשרוט אדם אחד בלתי מעורב. זה לא הגיוני מבחינה מתמטית.אבל זה קורה כל הזמן".

"אין הצלחות ב-100 אחוז, הכל צריך לתחקר וללמוד ממנו אבל זה באמת צבא עם יכולות יוצאות דופן. צה"ל הוא נכס לאומי מההיבט הביטחוני ובמה שעושה בתרבות האזרחית ובתעשיה של מדינת ישראל. אצלנו, הצעירים לומדים מנהיגות, תעוזה ועבודת צוות. זה תורם גם לסולידריות. חיילים ששירתו בצה"ל אוטומטית המדינה שייכת להם יותר. זה קשור להרבה מאוד דברים אחרים אין ספק שהאנשים האלה שעשו שירות צבאי ומילואים זה מגביר את הסולידריות שלהם. לאומי זו לא מילה גסה. בכל אחד מאיתנו יש מימדים שונים וצה"ל תורם לזה תרומה גדולה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שייכת להם יותר ?!! אם ככה מעיקרא זה לא נקרא " שירות המדינה " אלא קניית מניות תקרא לזה ….

    וכשתלמד קצת מה היא זהות יהודית ומעלת התורה הקדושה תבין בהחלט מה גורם לבעלות וירושת הארץ. שכן אל תשכח שצבאך אשר מתהדר בו מוקף בכמה וכמה מדינות אויב עוינות ומ יודע מה למה תיחשב באותו היום. אז בין שאינך קיים פה כי אם בחסד ה' ברוך הוא, באופן שאינו פחות מאשר נס מתמשך הגלוי לעיני כל ..